Tisdag

Hej bloggen! Idag är det tisdag, och morgonen är jobbig! Börjar nämligen tisdagmorgnar med dubbeltimme latin...på engelska... Det är inte det att jag har svårt med engelska (dock är det mitt tredje språk och har bara hållit på med det i 2,5 år), det är det att lektionerna är evighetslånga! detta är en snutt av en lektion: du tittar på klockan, det går 10 000 år, du tittar på klockan igen och det har bara gått 5 min. :P ... Fast man ska ju se saker på den ljusa sidan. Läraren är ju i.a.f. rolig och schyst...  :)
Imorse hände något hel-galet!: jag vaknar kl. 2 och tror kl. är 6, så jag stänger av väckarklockan och går för att ta en dush... Men korridoren är helt öde... Nåt är fel, och jag kollar på klockan. skit också! och jag kan inte sätta på klockan igen:dels för att jag inte ser nåt, dels för att det ändå är en sån klocka som ringer en gång per dag, om man inte snoozar, förstås! så jag somnar ändå lyckligt om och vaknar kl. 3 och gör samma sak som kl. 2.......
smart, eller? så fortsätter det varje timme tills kl. 6, då jag brukar vakna... och för en gångs skull vaknar jag i tid utan klockan... men tror att kl. är tidigare (inte undra på, efter att ha gjort så halva natten!) och somnar om... och försover mig i 20 min.!! ingen dush för mig på morgonen idag :( fast får dusha ikväll ist. ;D
och, ja jag är rätt så morgonpigg, och på hyfsat bra humör på morgonen... fast, jag mår illa när jag vaknar... och får ont i fötterna när jag går de första stegen... men, det blir väl så när kroppen nästan slutar att andvändas för 8 timmar...
dagens outfit:sabla dålig bildkvakitet, jag vet! :)
jag fick ingen bra bild på byxorna, men de är grå-svarta, mönstrade och stuprör...
stickad hoodie:lindex, fast den är 2 år gammal...
t-shirt:lånad av syster ^_^ (fast hon vet det, det var hon som själv ville låna ut den!)
mönstrade byxor:lindex
hårspänne:2 år gammal, present från mamma...
örhängen: fick i födelsedagspresent för kanske 1 år sedan, men de kommer från en belgisk affär som heter six...
halsband:födelsedagspresent för 2 år sedan...
hejdå, måste damsuga... "dust-sucker", här kommer jag! :D (jag vet det inte heter dust-sucker, det låter bara så kul :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0